lauantai 29. lokakuuta 2011

Loppusyksyn tunnelmia

Säätiedote kertoi, ettei etelään olisi ihan justiinsa tulossa lunta. Minun talvi alkaa virallisesti siitä hetkestä, kun maahan sataa valkea ensilumi.

Olen sitä mieltä, ettei lunta tarvitsisi sadella paljoa ennen joulua. Jouluun toki kuuluu lumi, se tuo osaltaan sen tunnelman. Pidän lumesta ja siitä, että se tuo valoa tämän kaamosajan ympärille, mutta joka vuosi se alkaa jossain vaiheessa rassaamaan.

En kuitenkaan ihan vielä suostu, enkä halua alkaa kirjoittelemaan talvesta, saati sitten joulusta vaikka ihan aikuisten oikeasti, molemmat ovat ihan pian taas ovella. Siksi, ajattelinkin postata syysfiilistelyksi tähän väliin muutaman otoksen sykyisistä maisemista, hetkistä joita olen viettänyt mm. luonnossa.


Syksy on äärettömän kaunista aikaa. Pidän sykysssä mm. raikkaista syyspäivistä, sadepäivistä ja kyllä, myöskin niistä harmaista päivistä, joilloin saa luvalla istuskella kotisohvalla ja kääriytyä ison, lämpimän peiton alle, kera kuuman kahvin tai teen.


Polttelen paljon kynttilöitä ja syksyisin minusta tulee vielä enemmän mukavuudenhaluinen, mitä yleensä olen.


Syksyllä on ihanaa kuljeskella luonnossa ja sateella on suloista hypähtää sateenvarjon alle, yhdessä toisen kanssa.


Tänään olen nauttinut aurinkoisesta ja kauniista syyspäivästä. Olen kulkenut liikenteen seassa pyörällä, olen tehnyt kirpputorilla ostoksia, olen syönyt valtavan annoksen itse tekemään fetajuusto/tonnikalasalaattia ja olen ottanut makoisat nokoset.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti